Ortopedinen osteopatia

Ortopedinen osteopatia on tuki- ja liikuntaelimistön häiriö- ja kiputilojen hoitoa. Hoitokeinoina käytetään nivelten virheasentoja ja toimintahäiriöitä korjattaessa manipulaatio- ja mobilisaatiohoitoja. Myös tekninen ongelma-alueelle kohdistettu hieronta, erilaiset liikehoidot ja asiakkaan ohjaaminen kehonsa hallintaan kuuluvat osteopatian hoitomenetelmiin. Idealfysion osteopaatit osaavat myös neuvoa tarvittavat toiminnalliset ja terapeuttiset harjoitteet, jotta vaivasi pysyy poissa ja ehkäiset samalla uusia vaivoja. Osteopaateillamme on paljon kokemusta eri urheilulajien urheilijoiden hoidosta ja lajien vaatimuksista ja tästä johtuen osteopatia onkin eri lajien huippu-urheilijoiden suosima hoitomuoto.

Ortopedisen osteopaatin erikoisosaamiseen kuuluu myös tarkka kliininen tutkiminen. Vain hyvällä tutkimisella pystytään hoito kohdistamaan tarkasti toimintahäiriöiseen kudokseen ja sulkemaan pois sellaisia riskitekijöitä, jotka ovat esteenä hoidolle. Ammattikuntamme nojautuu tiukasti koululääketieteen tosiasioihin, joten tutkimukset perustuvat aina funktionaalisen anatomian, röntgendiagnostiikan ja neurologian tuntemiseen. Ortopedisen osteopaatin koulutus antaa valmiudet satojen eri kliinisten testien suorittamiseen ongelman perussyytä selvitettäessä.

Ortopedinen osteopaatti kykenee kliinisen tutkimuksensa perusteella tarvittaessa ohjaamaan asiakkaansa jatkotutkimuksiin sopivimmalle erikois- tai yleislääkärille. Useimmissa tapauksissa hän kykenee saatteessaan jatkotutkimuksiin esittämään vaivan syyn, ongelman ylläpitäjän. Osteopaattiseen hoitoon saavuttaessa ota mukaan kaikki mahdolliset lääkärinlausunnot, MRI tai röntgen kuvat.

Osteopatialla voimme hoitaa muun muassa seuraavia vaivoja:

• Urheiluvammat
  • Liikehallinnan puutokset
  • Nivelalueiden liikkuvuden ja niiden puolierojen hoito
  • Iskiaskipu
  • Noidannuoli eli lumbago
  • Tennis- ja golfkyynärpää ongelmat
  • Nivelkivut esim. polven, lonkan sekä olkapään kiputilat
  • Raajojen puutumisoireet
  • Nivelen liikkuvuuden lisääminen mobilisaatiolla
  • Liikerajoitukset
  • Niska- ja selkäkivut
  • Lihaskireydet
  • Hiirikäsi
  • Päänsärky, Migreeni, Huimaus

Osteopatia palvelut löydät Töölöstä ja Helsingin keskustasta osoitteesta Pieni Roobertinkatu 11!

osteopatia

Älä epäröi ottaa yhteyttä

Jos sinulla on kysyttävää tai epäilet sopiiko osteopatia sinulle ota meihin yhteyttä niin autamme mielellämme kaikissa hoitoon liittyvissä kysymyksissä!

Ota yhteyttä

• Ajanvaraus

Ajan voit varata sähköisestä ajanvarausjärjestelmästämme tai soittamalla numeroon 046 920 0008. Emme vastaa puheluihin hoidon aikana, mutta soitamme takaisin heti kun mahdollista.

Varaa aika netistä