Fysioterapia

Fysioterapia (Töölö ja Kamppi)

Fysioterapia Helsinki ja Töölö

Fysioterapia on liikkumisen ja toimintakyvyn tutkimiseen keskittyvä hyvinvointia edistävä hoitoala. Se voi kohdentua jonkin sairauden,  synnynnäisen vamman, tapaturman tai iän myötä aiheutuvan alentuneen toimintakyvyn edistämiseen. Fysioterapeutti selvittää tuki- ja liikuntaelinvaivoja ja niiden syitä, auttaa pääsemään kivuista eroon ja mahdollisista haittaa aiheuttavista kehon vääristä asennoista ja liikeradoista. Fysioterapia perustuu tieteelliseen tutkimukseen ja on viime aikoina ottanut isoja harppauksia kohti aktiivista kuntouttavaa tapaa lähestyä asiakkaan tilannetta.

Tavallisimpia käytettäviä arviointimenetelmiä ovat havainnointi, haastattelu, manuaalinen tutkiminen, lomakekyselyt sekä erilaiset testaukset ja mittaukset. Alkukartoituksen perusteella tehdään fysioterapiasuunnitelma. Ohjaus ja neuvonta, terapeuttinen harjoittelu, manuaalinen käsittely ja fysikaaliset hoidot ovat osa fysioterapiassa käytettäviä menetelmiä. Fysioterapeutti arvioi myös apuvälinetarvetta ja ohjaa niiden käytössä. Usein fysioterapeutin vastaanotolta lähdetään kuntoutussuunnitelmalla, johon sisältyy asiakkaan kanssa tilanteen läpikäyminen ja mahdollinen oireiden aiheuttaja, kotihoito-ohjeet, johon sisältyy usein erilaisia harjoitteita sekä jatkosuunnitelma miten hoito etenee.

Fysioterapeutin vastaanotolle kannattaa varata aika jos kärsit esimerkiksi:

• Niska- ja selkäkivuista
  • Olkapää-, polvi-, lonkka- tai nilkkakivuista
  • Lihas- tai jännevammoista
  • Liikerajoitteista
  • Huimausoireista tai päänsärystä

Fysioterapiasta kannattaa hakea apua myös erilaisten leikkausten jälkitilojen ja kuntoutuksen osalta. Käytännössä lähes kaikki tuki- ja liikuntaelimistöön vaikuttavat ongelmat ovat fysioterapeutin käsialaa. Jos et ole aivan varma siitä onko vaivasi sellainen, johon kannattaa varata aika fysioterapeutille voit aina olla meihin yhteydessä ja kysyä hoidon sopivuudesta tilanteeseesi!

Fysioterapia suunnitellaan yhdessä asiakkaan kanssa ja hänen tarpeensa ja toiveensa huomioiden. Riittävän ajoissa aloitettu hoito ennaltaehkäisee oireiden pitkittymistä ja vähentää jo olemassa olevien oireiden haittavaikutuksia.  Kuntoutujan omalla aktiivisuudella on tärkeä rooli fysioterapiassa. Fysioterapia sopii hyvin myös vaivojen ennaltaehkäisyyn.

Idealfysion fysioterapeuttina toimii Töölössä Matilda. Matilda toimii myös urheilufysioterapeuttina käsipallon puolella Spartan B-tyttöjen joukkueessa, joten urheilijoiden ja etenkin heitto- ja olanylilajien, kuten käsipallo, koripallo, tennis, sulkapallo ongelmat ovat tuttuja!

Matildalta sujuu suomen kielen lisäksi englanti ja ruotsi!

Matildalle voit varata ajan fysioterapiaan Töölön toimipisteellemme!

Kampin toimipisteeltä löydät fysioterapia palvelut perjantaisin ja viikonloppuisin sopimuksen mukaan! Kampin toimipisteellä toimii fysioterapeuttimme Mona!

Älä epäröi ottaa yhteyttä

Jos sinulla on kysyttävää tai epäilet sopiiko fysioterapia sinulle ota meihin yhteyttä niin autamme mielellämme kaikissa hoitoon liittyvissä kysymyksissä!

Ota yhteyttä