Ortopedinen osteopatia

Ortopedinen osteopatia on tuki- ja liikuntaelimistön häiriö- ja kiputilojen hoitoa. Hoitokeinoina käytetään nivelten virheasentoja ja toimintahäiriöitä korjattaessa manipulaatio- ja mobilisaatiohoitoja. Myös tekninen ongelma-alueelle kohdistettu hieronta, erilaiset liikehoidot ja asiakkaan ohjaaminen kehonsa hallintaan kuuluvat osteopatian hoitomenetelmiin.

Ortopedisen osteopaatin erikoisosaamiseen kuuluu myös tarkka kliininen tutkiminen. Vain hyvällä tutkimisella pystytään hoito kohdistamaan tarkasti toimintahäiriöiseen kudokseen ja sulkemaan pois sellaisia riskitekijöitä, jotka ovat esteenä hoidolle. Ammattikuntamme nojautuu tiukasti koululääketieteen tosiasioihin, joten tutkimukset perustuvat aina funktionaalisen anatomian, röntgendiagnostiikan ja neurologian tuntemiseen. Ortopedisen osteopaatin koulutus antaa valmiudet satojen eri kliinisten testien suorittamiseen ongelman perussyytä selvitettäessä.

Ortopedinen osteopaatti kykenee kliinisen tutkimuksensa perusteella ohjaamaan asiakkaansa       jatkotutkimuksiin sopivimmalle erikois- tai yleislääkärille. Useimmissa tapauksissa hän kykenee saatteessaan jatkotutkimuksiin esittämään vaivan syyn, ongelman ylläpitäjän. Osteopaattiseen hoitoon saavuttaessa ota mukaan kaikki mahdolliset lääkärinlausunnot, MRI tai röntgen kuvat.

Osteopatialla voimme hoitaa muun muassa seuraavia vaivoja:

• Niska- ja selkäkivut
  • Iskiaskipu
  • Noidannuoli eli lumbago
  • Tennis- ja golfkyynärpää ongelmat
  • Nivelkivut esim. polven, lonkan sekä olkapään kiputilat
  • Raajojen puutumisoireet
  • Nivelen liikkuvuuden lisääminen mobilisaatiolla
  • Liikerajoitukset
  • Urheiluvammat
  • Lihaskireydet
  • Hiirikäsi
  • Päänsärky, Migreeni, Huimaus

hieronta

Älä epäröi ottaa yhteyttä

Jos sinulla on kysyttävää tai epäilet sopiiko osteopatia sinulle ota meihin yhteyttä niin autamme mielellämme kaikissa hoitoon liittyvissä kysymyksissä!

Ota yhteyttä

• Ajanvaraus

Ajan voit varata sähköisestä ajanvarausjärjestelmästämme tai soittamalla numeroon 046 920 0008. Emme vastaa puheluihin hoidon aikana, mutta soitamme takaisin heti kun mahdollista.

Varaa aika netistä